Skip to content →

Ordning och reda i Google Drive

Under januari kom det en liten nyhet i Google Drive som kanske ter sig obetydlig men som jag ändå tycker kan vara värd att lyfta fram. Jobbar man mycket med Google Drive inser man snart att man får väldigt mycket olika filer att hålla reda på, både sina egna men också filer andra delar med dig.

För att kunna få en tydligare överblick över nyheter som händer i ditt Google Drive-flöde finns det numera en ikon, i form av ett inringat i, som kan vara till hjälp. Se bilden nedan var du hittar ikonen.

Skärmklipp

Klickar du denna ikon kommer du få fram alla händelser och förändringar som skett. Den senaste ändringen ligger överst. Du kan även använda denna funktion för att se vad som hänt med ett specifikt dokument. Markera då det dokument du vill kolla och klicka sedan på ikonen. Då visas endast de förändringar som har med det markerade dokumentet att göra.

Jag är ingen jättevän av ordning och reda men ibland känns det skönt att försöka skapa lite struktur i kaoset. Något som denna enkla funktion faktiskt hjälpt mig göra.

Published in Tips