Skip to content →

Avsnitt 123 – Superlärarkomplexet

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

De båda pedagogerna är tillbaka i klassrummet för att taktfast räkna in det 123:e avsnittet. Fokus denna vecka ligger på Superlärarkomplexet och vad allt det innebär. Mottot är att man ska våga vara vanlig och att det ibland räcker med att vara good enough. Givetvis kan de inte bara hålla sig till ett ämne utan lite mer handfasta tips utlovas likväl. Allt är som det alltid varit och det innebär ännu ett avsnitt om skola, digitala verktyg och lite annat.

Vi kämpar på. Det kan ingen ta ifrån oss. Sen att vår timing har blivit lite sämre de senaste veckorna hoppas jag ni har överseende med. Hur som helst är vi tillbaka med ett nytt avsnitt med fokus på något vi valt att kalla Superlärarkomplexet. Låter det intressant så lyssna gärna. Nedan hittar ni som vanligt lite fördjupande länkar.

Bra text om det här med Superlärarkomplexet. Bör läsas. Helst nu. 

Roxanna Eldens förelsäning om hennes första år som lärare

Generaldirektören som hamnade snett!

Eller inte?

#nejoftheday

Apple event för den som inte redan nördat ner sig

iPad Classroom 2.0

Molnpirater

Dåliga kartor behöver inte bara vara dåligt

En QR-skog i Kina

Vad berättar du om din bakgrund på jobbintervjun?

Kraftsök

Digikoll

Googles Datastudio

Chrome MP3 recorder

Zencastr – Webbinspelning 

Classroomscreen – Samlar små och ibland användbara verktyg

Pascal Engman – Patrioterna

Veckans citat:

“The experimenter who does not know what he is looking for will not understand what he finds.” – Claude Bernard

“I never learned from a man who agreed with me.”– Robert A. Heinlein

 

Print Friendly, PDF & Email

Published in Podcast